مونوپمپ

مونو پمپ چیست

مونو پمپ، نوعی پمپ است که برای انتقال سیالات به صورت پیوسته و با فشار پایین به کار می‌رود. این پمپ شامل یک روتور و یک استاتور است که هر دو عمود بر محور پمپ قرار دارند.

روتور از قسمتی که در تماس با سیال قرار می‌گیرد، به صورت یک آرماتور مرکب و چند لایه تشکیل شده است. این آرماتور با سرعت بالا می‌چرخد و باعث جابجایی سیال شده و آن را به سمت خروجی که در ناحیه استاتور قرار دارد، هدایت می‌کند.

استاتور، شامل یک لوله فولادی بوده و در داخل آن، یک لایه پلیمری به نام استاتور لاین قرار دارد. این لایه از پلی یورتان ساخته شده و برای افزایش طول عمر پمپ و مقاومت آن در مقابل سایش، استفاده می‌شود. برای جلوگیری از ورود سیال بین روتور و استاتور، یک حلقه صافی در ناحیه تماس آن‌ها قرار می‌گیرد.

مونوپمپ جزء پمپ‌های موجود در بازار با کارایی بالا و بهره‌وری بالاست. علاوه بر قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا، این پمپ به دلیل طراحی ساده و اجزاء کمتر نسبت به سایر پمپ‌ها، عمر زیادی دارد و نیاز به تعمیرات کمتری دارد.

مونوپمپ‌ها به دلیل قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا، در کاربردهای مختلفی مانند پمپاژ آب، فاضلاب و سایر سیالات به کار می‌روند. علاوه بر این، مونوپمپ‌ها برای پمپاژ مواد غذایی نیز استفاده می‌شوند.

در کاربردهای پمپاژ آب، مونوپمپ‌ها معمولاً برای پمپاژ آب‌های زیرزمینی، خمیرهای صنعتی و دیگر محصولات شیمیایی که شامل جامدات یا ذرات است، به کار می‌روند. همچنین، این پمپ‌ها برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا مانند عصاره‌های گیاهی و روغن‌های غذایی نیز به کار می‌روند.

در کاربردهای پمپاژ فاضلاب، مونوپمپ‌ها برای پمپاژ فاضلاب، لجن و مواد اسیدی که در فرآیندهای صنعتی تولید می‌شوند، به کار می‌روند.

استفاده از مونوپمپ برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا، دارای مزایای زیر است:

1- قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا

2- عملکرد پایدار در شرایطی که سیال حاوی جامدات یا ذرات است

3- مصرف انرژی کم و بهره‌وری بالا

4- کمترین نیاز به تعمیرات و نگهداری

باتوجه به این مزایا، مونوپمپ‌ها در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، شیمیایی، نفت و گاز و آب و فاضلاب به کار می‌روند.

نحوه ی تراش روتور مونوپمپ با دقت بالا توسط دستگاه تراش CNC سه محور، در کارخانه رایبد انرژی

 
 
 

میزان لقی روتور و استاتور در تنظیم فشار و دبی منوپمپ تاثیر مستقیم دارند. درصورتیکه پمپ شما فشار یا دبی مورد انتظار را فراهم نمیکند. باید به میزان سفتی یا لقی روتور در استاتور توجه کرد. روتورها و ماهیچه های تزریق الاستومر استاتور با دقت بالا طراحی و ساخته می شوند.

برای خرید مونوپمپ با شماره 09960861007 تماس حاصل فرمایید.

  • به اشتراک بگذارید:

0 دیدگاه کاربران

نظر خود را با ما در میان بگذارید